ICT-organisaties staan voor een grote verandering in hun omgeving: eerst de gebruikerservaring, daarna pas het proces. Het gebruik van ICT en de snelle vooruitgang van technologie zorgt ervoor dat de verwachting van de eindgebruiker elke dag groeit. Organisaties moeten zorgen voor kwaliteit van ICT door middel van een SLA, maar dat is lang niet voldoende.

Om als ICT-organisatie het verschil te maken, is het belangrijk om eindgebruikers echt te begrijpen. Dit kan met de XLA®-methode.

XLA® staat voor Xperience Level Agreement en is een manier om de gebruikservaring van ICT centraal te stellen. XLA® gaat om anders denken en durven doen. Het is een andere manier van samenwerken. Samen werk je aan datgene wat er voor jouw organisatie écht toe doet. Dat verschilt echter per organisatie. Bij een zorgorganisatie staat het belang van een cliënt altijd voorop. Standaard prioriteiten die bij een SLA worden aangehouden gelden dan niet. Wanneer is voldaan aan alle voorwaarden binnen een SLA, betekent dit niet direct dat de eindgebruiker tevreden is.

MEER WETEN?  > 

Axians_foto_ExperienceSolutions

Experience Solutions

Axians focust zich op de  ‘Experience’,  op de ervaringen en behoeftes  van de eindgebruiker. Want hoe zorg je ervoor dat verandering wordt omarmd?  En hoe implementeer je een nieuwe (online) omgeving waarover werknemers in de gehele organisatie tevreden zijn?  Om als organisatie het verschil te maken, is het belangrijk om eindgebruikers echt te begrijpen. Dit kan met de Experience Solutions  van Axians.

  • Expert op het gebied van ICT-adoptietrajecten
  • Gecertificeerde trainers inhouse
  • Ervaren consultants op het gebied van Experience Management

XLA met Axians

De zachte kant van ICT

Met XLA® stel je organisaties in staat hun core business zo optimaal mogelijk uit te voeren. ICT is daarbij een essentieel onderdeel. XLA® gaat meer over de “zachte kant” binnen ICT.  Denk hierbij aan de communicatie, de beleving of de inzet van softskills.

Klantbeleving en zakelijke impact krijgen voorrang op technische prestaties. Deze zachte kant was nog niet vertaald naar een concrete werkwijze, daar is de XLA-methode voor gekomen. De XLA® methode bestaat uit een framework met de onderdelen waarden, elementen en succesfactoren.

In gezamenlijkheid wordt invulling aan deze onderdelen gegeven.  Onderwerpen die daarin terugkomen zijn bijvoorbeeld:

  • Op welke manier werken we samen
  • Wat is de roadmap
  • welke tools gebruiken we

Met XLA® leg je doelen vast vanuit een eindgebruiker en koppelt deze doelen aan de verbetering en levering van ICT-producten en -diensten. Dus je begint met het eindresultaat en redeneert terug.

Meer weten over XLA®?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.