In de derde en tevens laatste fase ‘drive value’, helpen we met de adoptie, versterken we de samenwerking hierin en borgen we de bereikbaarheid van je organisatie. Wij ondersteunen, monitoren en rapporteren over de communicatieoplossing. Dankzij de betrokkenheid van je medewerkers in ons gehele Unified Communications Planning Proces, weten zij precies waarmee ze gaan werken. Zo komen we gezamenlijk tot een maximale prestatie tegen minimale risico’s.

Dit doen wij aan de hand van 4 stappen:

  • We zorgen ervoor dat het samenwerkingsplatform zichtbaar blijft bij de gebruiker
  • We voeren dagelijkse ondersteuning en beheer uit
  • We rapporteren over de capaciteit van de gehele omgeving
  • Om de adoptiegraad op niveau te houden wordt de infrastructuur continu bewaakt

 

Zichtbaar blijven

Onze Serviceconsultant zal periodiek met jullie samenwerkplatform ambassadeursteam een workshop verzorgen om nieuwe functionaliteiten door te spreken. Op basis van het adoptieplan worden de nieuwe functionaliteiten bij de gebruikers geintroduceerd.

  • Sturen op gebruik en adoptie: We gaan gezamenlijk door de verzamelde functionaliteit gebruikscijfers heen en oordelen of de mate van adoptie door medewerkers voldoende bijdraagt aan de vastgestelde doelstellingen. Hebben de Account Managers meer online meetings met klanten? Werkt het Azië marketing team intensiever samen met het marketing team in Europa? Op basis van deze uitkomsten identificeren we aanvullende acties voor het ambassadeursteam, voorzien we gebruikersgroep(en) van extra workshops of gaan we opzoek naar aanvullende functionaliteiten en applicaties.
  • Aansturing van het ambassadeursteam: We bespreken periodiek met het ambassadeursteam de adoptiegraad. Samen met het ambassadeursteamleden wordt er een plan van aanpak opgesteld om verdere adoptie te stimuleren, gedefinieerde acties bespreken we vier weken later op navolging.
  • Implementeren updates en functionaliteiten: In samenwerking met het ambassadeursteam plan van aanpak en roadmap introduceren we nieuwe functionaliteiten bij gebruikers.

 

 

Ondersteunen

We voeren dagelijks beheer uit, en zorgen voor updates op de omgeving zodat mogelijke verstoringen worden voorkomen of snel worden verholpen.

  • Verhelpen van mogelijke incidenten: Axians zorgt ervoor dat verstoringen binnen de afgesproken service levels worden gesignaleerd en verholpen. We maken gebruik van specifieke oplosgroepen zodat ze direct na het stellen van een diagnose kunnen overgaan tot het oplossen van het probleem.
  • Uitvoeren van dagelijks beheer (adds, moves en changes): Het dagelijks beheer voeren we volgens de afgesproken oplostijden uit en wijzigingen die buiten de standaard dienstverlening vallen zullen door de Axians Change Coördinator worden behandeld. Je organisatie krijgt een persoonlijke Change Coördinator toegewezen. Het doel is dat wijzigingen en incidenten snel en gecontroleerd volgens afspraak worden opgelost en dat gebruikers vertrouwen hebben in de dienstverlening.

Rapporteren

Door te rapporteren over de capaciteit van de hele omgeving kan er snel worden uitgebreid als dat nodig is. Tijdens periodiek overleg wordt er gesproken over nieuwe functionaliteiten die beschikbaar komen. Eventuele risico’s met betrekking tot de veiligheid worden tijdig opgespoord en gerapporteerd.

  • Capaciteit en security ontwikkelingen: De Service Manager en Service Consultant van Axians houden de capaciteit van de infrastructuur van het samenwerkplatform voortdurend in de gaten. Ze informeren je organisatie over het gebruik en of de omgeving nog past binnen de gebruiksintensiviteit.
  • Service Level rapportages: Periodiek rapporteren we over prestaties ingaande incidenten en wijzigingen oplostijden.

Bewaken

Om de adoptiegraad op niveau te houden, wordt de kwaliteit, stabiliteit en beschikbaarheid van de infrastructuur continu bewaakt. Zo worden eventuele problemen snel opgespoord en verholpen voordat gebruikers er hinder van ondervinden.

  • Bewaken van de gebruikerservaring: Het samenwerkplatform kan enkel succesvol zijn als het ook écht gebruikt wordt. De infrastructuur van het platform wordt door het Axians Network Operations Center voortdurend in de gaten gehouden. Het doel is om iedereen altijd te kunnen voorzien van een hoge kwaliteit dienstverlening.
  • Bewaken van de applicatiebeschikbaarheid: De Service Consultant van Axians voert geregeld metingen uit binnen de server- en netwerkomgeving zodat mogelijke problemen snel kunnen worden gevonden en opgelost.
Axians sfeerbeeld, man is thuis aan het werk en aan het bellen

Wat kan UNITE voor jouw organisatie betekenen?

  • Expertise op het gebied van Unified Communications (UC) en klantcontact: met UNITE bieden wij jou een methodiek, waarmee toepassingen voor samenwerken en klantcontact optimaal worden ingezet en geadopteerd.
  • Bewezen proces: UNITE is een succesvolle aanpak die zich bij vele klanten heeft bewezen, zoals onder andere Swinkels Family Brewers, MN Services en ABB.
  • Fabrikant onafhankelijk: met UNITE passen we onafhankelijk het merk van de fabrikant toe. Standaard bieden we UNITE voor de drie fabrikanten Microsoft, Cisco en Avaya, maar andere fabrikanten zijn geen enkel probleem.
  • Adoptie op eigen tempo: niet elke medewerker zal een nieuwe werkwijze of innovatie snel adopteren. UNITE laat elke gebruiker in zijn eigen tempo adopteren. We meten de adoptie daarom voortdurend op mogelijke achterblijvers.
  • Realiseren van meerwaarde: UNITE zorgt voor meerwaarde, doordat we de juiste tools en integraties inzetten op de plek waar deze nodig zijn. We werken vanuit de functionele behoeften en niet vanuit de techniek.

Aan de slag met de UNITE?

Onze experts staan voor je klaar om jouw samenwerking en klantcontact naar een hoger niveau te tillen! Vul onderstaand formulier in en wij bekijken vrijblijvend samen met jou de mogelijkheden voor je organisatie.