ITSM software integratie Exact Synergy

Flexibel zijn en de klant zo goed mogelijk helpen. Dat wordt er van je verwacht als dienstverlener. Maar dit is niet altijd eenvoudig, want diensten zijn vaak complex en rustig is het nooit. Om alles in goede banen te leiden is het van belang dat je grip en controle houdt op de kwaliteit van dienstverlening. Hierbij staan de beleving van de klant en de klantrelatie centraal.

Meerwaarde creëren voor je klanten en gemakkelijk tickets afhandelen? Het kan als je de juiste tools tot je beschikking hebt! Alle systemen en processen die een organisatie gebruikt om de manier waarop IT gebruikt wordt te verbeteren valt onder IT Service Management.

ITSM software helpt je bij het leveren van topprestaties zodat jij de verwachtingen van klanten kunt overtreffen. Met deze set van systemen, processen en procedures kan jouw organisatie gemakkelijk IT ontwerpen, leveren en beheren.

Voordelen

  • Service- en financiële afspraken vastleggen in contracten
  • ITIL best practice proces ondersteuning;
  • Incident-, problem- en change management
  • Tijdregistratie (Time spent on Call)
  • Selfservice portal en mobiele app

ITSM binnen in Exact Synergy

Bij Axians is ITSM volledig geïntegreerd in het business software platform Exact Synergy. Zo werk je optimaal samen met andere processen binnen jouw organisatie zoals CRM, Projecten, HRM en Financiën. Alle processen maken gebruik van dezelfde databron, waardoor deze continu verrijkt wordt en informatie maar één keer vastgelegd hoeft te worden. Efficiency van offerte tot factuur: met één oplossing creëer je echt 360° inzicht binnen jouw organisatie. Uiteraard zonder concessies te doen op functioneel gebied. Zo houd je volledige controle over de bedrijfsvoering en klantcontacten.

 

Drie belangrijkste punten binnen ITSM

Direct inzicht in klantafspraken

Niet iedere klant heeft dezelfde wensen. Je maakt unieke afspraken. Geregistreerde klantvragen worden in het systeem automatisch aangevuld met de reactie- en oplostijden vanuit de beheerovereenkomst.

Selfservice verankerd in ITSM software

Het optimaal bedienen betekent verrassend genoeg niet dat direct contact altijd nodig is! Klanten hebben namelijk steeds meer behoefte om zélf de benodigde informatie te vinden: selfservice is de nieuwe norm. Met ITSM software  maken klanten eenvoudig meldingen aan en volgen deze via de business portal. Met de mobiele app krijgen ze tevens realtime push notificaties.

Van reactief naar proactief met behulp van dashboards

Alleen het halen van de afgesproken service levels bepaalt niet langer hoe tevreden een klant is, maar juist de ervaring van een klant bij de dienstverlening vormt de kern. De software  helpt je bij het meten van klanttevredenheid gedurende het hele proces,  de data wordt vervolgens gepresenteerd op dashboards.

 

Meer informatie?

Meer weten over de mogelijkheden van ITSM?  Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met je op.