Verhoog de continuïteit van jouw vaste en mobiele netwerken

De tevredenheid van jouw klanten wordt voor een groot deel bepaald door de betrouwbaarheid van  het mobiele of vaste netwerk. Maar vaak heb jij een gebrek aan tijd en/of specialistische kennis om 100 procent uptime van jouw netwerken te garanderen. In dat geval biedt Axians uitkomst. Van het incidenteel ondersteunen bij storingen tot het volledig uitbesteden van het netwerkbeheer, wij kunnen je ontlasten.

Van installatie tot onderhoud en beheer
Axians is jouw partner voor de installatie, de inrichting, het onderhoud en het beheer van het mobiele en vaste netwerk. Onze Service Desk is 24×7 bereikbaar. Met een team van 75 gespecialiseerde netwerkengineers lossen we storingen binnen twee uur op. Vanuit ons Remote Service Center bewaken we jouw netwerken en/of datacenters proactief.

Daarnaast leveren we aanvullende diensten zoals Spare parts management, groenonderhoud en ongediertebestrijding op locaties. Kortom: we doen er alles voor om te zorgen dat locaties schoon en veilig zijn en dat engineers meteen aan de slag kunnen zodra ze arriveren.

Verhoog de continuïteit met inzichten uit data
Meten is weten en dat is de basis om te verbeteren. Daarom brengen we alles in kaart, zoals oorzaken van storingen en levensduur van de componenten. We maken gedetailleerde ticketanalyses die we bespreken met onze klanten. Uiteraard hebben we een dashboard voor trendmonitoring. Uit die grote hoeveelheid data en analyses doen we inzichten op voor structurele verbeteringen. Daarom sluiten onze klanten graag langjarige contracten af. Ze weten immers dat gedurende de samenwerking het aantal storingen zal afnemen.

T-Mobile is al vele jaren op rij het best geteste netwerk van Nederland, mede dankzij de onderhoudsdiensten van Axians.

T-Mobile

ServiceNow verhoogt effectiviteit van onze medewerkers
Om de effectiviteit en efficiency van onze netwerkengineers te verhogen, hebben we  ServiceNow ontwikkeld. Hiermee krijgen engineers storingen door, zien ze de bijzonderheden van de locatie, kunnen ze de historie bekijken, vullen ze in welke werkzaamheden ze hebben verricht en welke Spare parts daarbij zijn gebruikt. Zien ze situaties die storingen kunnen veroorzaken of die een snelle incidentafhandeling in de weg staan, zoals vervuilde luchtfilters of een wirwar aan kabels, dan nemen ze een foto. Deze documentatie komt automatisch terecht in de rapportage, zodat dit wordt meegenomen in de verbetervoorstellen.

Ketenverantwoordelijkheid
De kwaliteit van onze dienstverlening valt of staat met de beschikbaarheid van vakbekwame engineers met de juiste certificering. Een goede planning met accurate roosters en duidelijke afspraken met onze partners is daarin cruciaal. Bovendien houden wij bij het maken van de planning rekening met de weersverwachting. Immers, zodra het regent, waait of onweert neemt de kans op storingen in mobiele netwerken toe. Kortom, Axians neemt de verantwoordelijkheid voor de hele keten op zich en ontzorgt haar klanten op alle mogelijke manieren.

Onze oplossingen

Neem contact met ons op: