Axians wint met SLTN de ROAD 2021-aanbesteding bij het CBR. Zij gaan een toekomst vaste netwerkinfrastructuur realiseren die zorgt voor een betere, snellere en veiligere dienstverlening voor klanten en medewerkers van het CBR.

In april 2022 heeft CBR via de Rijksoverheid Aanbesteding voor Datacenters (ROAD) 2021 een nadere overeenkomst met de combinatie SLTN/Axians afgesloten voor het realiseren van een toekomst vaste netwerkinfrastructuur die zorgt voor een betere, snellere en veiligere dienstverlening voor klanten en medewerkers van het CBR. De opdracht maakt deel uit van het programma “IT for Purpose” met als doel het ICT-landschap van het CBR te verbeteren en klaar te maken voor de toekomst.

Met behulp van de meest moderne technieken wordt winst gehaald op het gebied van efficiënt beheer, security, schaalbaarheid, stabiliteit en flexibiliteit. Hiermee ontstaat een netwerkinfrastructuur waarmee het CBR gebruikers, locaties en externe partijen op een flexibele wijze toegang kan bieden tot de diensten die op het netwerk draaien. Door gebruik te maken van een Software Defined Networking wordt het beheer van het netwerk sterk vereenvoudigd en geautomatiseerd. Toepassing van geavanceerde security technieken zorgt er voor dat een betere beveiliging van het netwerk wordt gewaarborgd.

Onderdelen van de opdracht zijn naast de levering en implementatie, nadrukkelijk ook het onderhoud en beheer. Er wordt gebruik gemaakt van geavanceerde technologie van HPE Aruba, VMware en Fortinet. De dienstverlening van Axians zorgt ervoor dat het CBR meer tijd en aandacht kan besteden aan het voeren van regie over haar partners en het daarbij behorende ecosysteem. Dit betekent ook dat Axians de huidige IT-medewerkers van het CBR betrekt bij de nieuwe ontwikkelingen voorziet in trainingen en ondersteuning op het gebied van networking & security.

Toekomstbestendig

Bob van Graft, CIO bij CBR: “Business continuïteit, gemak en veiligheid voor miljoenen klanten en bezoekers aan onze website, we doen namelijk 1,5 miljoen examens per jaar, en inspelen op vernieuwingen in mobiliteit en veiligheid zijn essentieel voor het CBR. Met de keuze voor Axians en haar leveranciers wordt de toekomstbestendigheid en security van de infrastructuur geborgd.

Tom Greeve, Director bij Axians: “Ambitieuze organisaties zoals het CBR passen erg goed bij Axians. Onderwerpen zoals duurzaamheid, klantgerichtheid, kwaliteit en relevante ervaring stonden centraal in onze inschrijving. Vanzelfsprekend zijn wij bijzonder trots dat juist deze onderwerpen voor het CBR aan de basis hebben gestaan van de keuze voor Axians. Wij kijken er ontzettend naar uit om de komende periode gezamenlijk invulling te gaan geven aan de ambities van het CBR.”


Over CBR 

Het beoordelen van de rijvaardigheid en de medische geschiktheid van bestuurders, en van de vakbekwaamheid van professionals in de sector transport en logistiek: dat is de taak die het CBR uitvoert in opdracht van de minister van Infrastructuur en Waterstaat. Zo stimuleert het CBR de mobiliteit van de individuele burger en levert het een significante bijdrage aan de verkeersveiligheid in Nederland van vandaag en morgen. Het CBR is een landelijke organisatie met een hoofdkantoor in Rijswijk en 54 examenlocaties in het land. Het voert zijn opdracht uit met zo’n 1.200 gedreven collega’s. De missie van het CBR luidt: ‘veilig thuiskomen door toetsen, informeren en monitoren’. De examens en toetsen zijn en blijven de basis van CBR en daarnaast wordt er gezocht naar nieuwe mogelijkheden en ontwikkelingen.  

Over Axians 

Van bewoners in steden en consumenten die op zoek zijn naar een betere koopervaring. Van docenten en studenten die inspirerende resultaten behalen en patiënten die een steeds betere zorg verwachten. We houden actief de industrie draaiende, werken continue aan wereldwijde mobiliteit en zorgen ervoor dat mensen goed met elkaar kunnen communiceren.  Wij zetten de beste technologie in om ambitieuze opdrachtgevers te laten groeien, concurreren en floreren in een wereldwijde en voortdurend veranderende markt. We onderscheiden ons door echt dicht bij de klant te staan.   

Wij helpen klanten grip te houden op de complexe digitale transformatie en zorgen dat technologische voortuitgang hand in hand gaat met een succesvolle adoptie. Onze oplossingen en diensten zijn altijd in co-creatie en in samenwerking met onze klanten.  We inspireren ook graag met innovatieve technologieën, net zoveel als wij er zelf door geïnspireerd worden. Kortom: het gaat ons om de impact die wij hebben op het leven van mensen, door het inspirerende werk dat wij samen verrichten.