De voordelen van een geautomatiseerd orderproces

De uitdaging rondom orders is het foutloos vastleggen, intern volgen en verwerken ervan. Ook wil je klanten kunnen informeren over de status van hun order. Dat is de service die ze van jou als leverancier verwachten.

Met een geautomatiseerd orderproces voorkom je fouten en bespaar je aanzienlijk in arbeid, tijd en kosten. Met het ERP van Exact zitten alle logistieke en financiële processen rondom orderverwerking in één centraal systeem en verwerk jij je orders in een handomdraai!

Dit wil jij toch ook?

  • Bespaar tijd en kosten dankzij een foutloze en efficiënte orderinvoer
  • Processen volledig geautomatiseerd, dus geen handmatig overtypwerk meer
  • Foutloze leveringen met als resultaat méér tevreden en loyale klanten

Exact voor het automatiseren van je orderproces

Voor het creëren van een optimale klantbeleving is het snel en correct vastleggen van de verkooporder essentieel. Je wilt de juiste producten op het juiste moment leveren, tegen de juiste condities.

De highlights van Exact voor een geautomatiseerd orderproces:  

  • Offertes in Exact promoveren tot order
  • Controle c.q. aanpassingen doorvoeren op prijzen en marge
  • Direct inzicht in beschikbare voorraden en integratie met inkoop
  • Directe orderinvoer in Exact of import vanuit een andere applicatie met inzicht in voorraadposities
  • Speciale klantafspraken direct inzichtelijk voor iedereen

Bovendien is je orderverwerking volledig geïntegreerd met je overige bedrijfsprocessen zoals offerte, inkoop, voorraadbeheer en financieel. Eén centraal systeem voor al je handelsactiviteiten!

Automatiseren van je orderproces met Exact ERP

Onze add-ons voor een foutloos orderproces

Met Exact heb je een solide basis als ERP systeem. Voeg daar onze eigen ontwikkelde add-ons aan toe en je hebt dé meest krachtige en uitgebreide oplossing voor een gestroomlijnd orderproces!

Ordervalidator

Voor het foutloos invoeren van klantorders op basis van zelf te definiëren criteria.

Intercompany tool

Voor het geautomatiseerd verwerken van interne bestellingen en leveringen tussen  werkmaatschappijen, zonder tussenkomst van medewerkers.

EDI Tool

De EDI Tool zorgt voor de koppeling tussen Exact Globe+ en het EDI-platform voor geautomatiseerd uitwisselen van data op orders, pakbonnen, facturen en koppelingen met logistieke dienstverleners in de keten.

LEES MEER OVER EDI TOOL?  > 

Robotic Process Automation (RPA)

Met RPA automatiseer je bedrijfsprocessen door het instellen van regels om handmatige, terugkerende handelingen automatisch uit te voeren. Zo kun je de oplossing inzetten om orderregels bij bestellingen te creëren of de status van een order te volgen met behulp van triggers.

Axians B2B connector

Voor het automatisch importeren van webshoporders in Exact.

Koppelingen met CAD/PDM

Importeer automatisch stuklijsten in Exact met behulp van deze koppeling.

Klant aan het woord…

Geautomatiseerde communicatie tussen Neuteboom Coffeeroasters en handelsrelaties

Neuteboom Coffeeroasters bestaat al meer dan 125 jaar en is de grootste koffiebrander in Europa als het gaat om Max Havelaar Fairtrade koffie. Met een productiecapaciteit van 10.000 ton is Neuteboom een serieuze partner die actief is in bijna heel Europa. Om haar communicatie met handelsrelaties efficiënt, snel en foutloos te laten verlopen, automatiseerde Neuteboom dit met EDI in combinatie met Exact Globe+.

“Binnen de keten werken verschillende bedrijven nauw met elkaar samen. Denk aan fabrikanten, toeleveranciers, vervoerders, groothandels en retailers. Binnen deze samenwerking valt veel te winnen. Alle partijen binnen de keten zijn gebaat bij een betere samenwerking, inclusief de eindklant. EDI speelt hierin een cruciale rol, want het zorgt ervoor dat de vele documenten die deze handelspartners met elkaar uitwisselen efficiënter en effectiever worden verwerkt.”, aldus financieel directeur Jan Merjenburgh.

Lees hier de complete case
Geautomatiseerd Orderproces Met Exact En Axians

Kunnen we je helpen met een geautomatiseerd orderproces?

 

Stel hieronder je vraag zodat we je in contact kunnen brengen met de juiste logistieke specialist!

 

Direct contact met een collega? Kan ook! Bel met ons adviesteam via tel.nr. 088 597 5550.