Voor veel organisaties is Unified Communications & Collaboration (UC&C) bedrijfskritisch, maar in sommige sectoren is het werkelijk missiekritisch: het maatschappelijk belang om in die situaties te kunnen blijven bellen is dermate groot dat betrouwbaarheid en redundantie de nummer 1 redenen zijn om voor een bepaalde oplossing te kiezen. In die situaties werkt Axians met NEC.

Flexibele inrichtingsmogelijkheden

De producten van NEC staan niet alleen bekend om hun betrouwbaarheid en stabiliteit, maar zijn ook zeer flexibel in te richten. Zo kun je in de configuratie inregelen dat de oplossing in normale gevallen gecentraliseerd is, maar dat in geval van een netwerkstoring het systeem volledig lokaal kan opereren. Om die reden implementeren wij NEC veel in ziekenhuizen, bij gemeenten, in de transport & logistiek en in industriële bedrijven die werken met zeer strikte veiligheidsprotocollen.

Goede integratie met andere communicatiesystemen

De NEC-oplossingen zijn goed te integreren met andere communicatiesystemen, zoals bijvoorbeeld een private network en met Microsoft Teams. Als bijvoorbeeld een oproep in het KCC binnenkomt op de NEC-centrale kan dat gesprek eenvoudig worden doorgezet naar een backoffice medewerker die in Teams werkt of naar een collega die op dat moment het best via het private GSM- of LTE-network bereikbaar is.

Advies over jouw groeipad

Axians heeft een hecht partnership met NEC. Onze engineers kennen de producten door en door en zijn optimaal getraind om op maat van de klant te configureren. Door onze nauwe samenwerkingsrelatie kunnen wij klanten ook gericht informeren over hun groeipad. We weten immers welke ontwikkelingen eraan komen, zoals nieuwe technologieën die al wel ingezet worden in het reguliere bedrijfsleven, maar die nog niet betrouwbaar genoeg zijn voor missiekritische omgevingen.

Blog

NEC stopt definitief met support op telefonieplatform SIP@Net. Wat nu?

Vanaf 1-1-2024 is het niet langer meer mogelijk om voor SIP@Net ondersteuning van NEC te verkrijgen en kunnen bestaande systemen ook niet langer worden uitgebreid. Organisaties die nu nog gebruikmaken van SIP@Net zullen de komende twee jaar moeten migreren naar een nieuw platform. Maar welk platform en hoe verloopt die migratie?

Neem contact met ons op: